LEZINGENCYCLUS SURINAME BLUE BLOOD MUSEUM
Lezingen cyclus in het Suriname Blue Blood Is Black Blood
Museum te Den Haag.
Op elke vrijdagavond van de week vanaf vrijdag 27 juli tot
en met vrijdag 11 oktober 2013
Onderwerpen:
Waren de Surinaamse slaven houders en gouverneurs exponenten
van de bruine en zwarte gekleurde Europese bourgeoisie (Regentenklasse)?
Was de Europese adel (1100-1848) zwart en bruin van huid?
Werden alle oude meester portretten in alle musea na 1848
beige over geschilderd waardoor het lijkt alsof er geen Zwarte schrijvers,
wetenschappers, ontdekkers en veroveraars waren?
Stammen de witte Europeanen af van lijfeigenen en horigen,
de derde stand, wiens huid als schoenleer werd gebruikt tot 1848?
Werd racisme in 1760 verzonnen als een bevrijdingsideologie
tegen de Zwarte adel?
Was Jane Austen (1775-1817) Zwart en schreef zij over bruine
en zwarte personen?
Kon men in Europa al in 1934 vanwege de roman 'Het Vaderland' (Heinz Liepmann, Het Vaderland,
Amsterdam, (1934)) weten wat de Joden en anderen in Nazi Duitsland in de concentratie
kampen te wachten stond, en is men nu weer een holocaust aan het voorbereiden
met allochtonen in de rol van de voormalige joden die vergast werden omwille
van hun joodsheid?
Waarom zegt men dat ‘niet te hebben geweten’ als anders de
hele Europese geschiedenis bol staat van jodenhaat, jodenvervolging en moord op
joden?
Belangstellenden kunnen zich aanmelden per e-mail en
aangeven voor welke datum zij verwacht kunnen worden en met hoeveel personen.
Maximaal tien personen per lezing. De avonden beginnen om 19.00 uur met een
lezing van maximaal een half uur, een rondleiding langs de expositie van bruine
en zwarte portretten van de Europese adel, koningen, keizers, schrijvers en
Surinaamse slaven meesters. Totaal 1,5 uur met uitloop tot 2 uur, voor het
stellen van vragen en discussie. De toegang is euro 2 per persoon, inclusief
koffie en thee, met koekjes en zoutjes.
Egmond Codfried
bluebloodisblackblood.blogspot.com
Eemstraat 36
2515 VS Den Haag
Alle geschiedenis betreft bruine en zwarte mensen. Alles wat
ooit over menselijke rasses, een onwetenschappelijk concept, geschreven is
dient begrepen te worden in de context van de verheffing van witten tot mensen
en hun bevrijding in 1848 van overheersing door een bruin en zwart gekleurde
elite. Europa was een Zwarte beschaving. De adel en het koningshap begon met
Zwarten. De eerste Europeanen kwamen 45.000 jaar geleden uit Afrika en
weerspiegelden alle gelaatstypen van Africa. De witte Europeanen kwamen pas
6000 jaar geleden, maar vooral rond 400 AD. In 1100-1200 verhief een deel van
de bruine en zwarte autochtone Europeanen zich tot een hoge adel, en zag
zichzelf als echte Europeanen tegenover de witte nieuwaangekomenen uit Centraal
Azië. De niet adellijke zwarte en bruine Europeanen werden de bourgeoisie of
regentenklasse, die traditioneel tegen de adel was, die ook op hen neerkeek.
Samen vormden zij 2-3% van de Europeanen. Rond 10% van deze elite had klassieke
Afrikaanse gelaatstrekken welke stonden voor gedistingeerd, puur bloed, en
bewijs van adellijk, blauw bloed. Vandaag heeft vergelijkbaar maar 1% van de mensheid alle macht,
geld en vermogen en exploiteert de andere 99%. De filosofen van de Verlichting
waren leden van de bruin en zwart gekleurde bourgeoisie kaste, en verzetten
zich tegen de adellijke overheersing welke vooruitgang blokkeerde. De Franse
Revolutie (1789-1794) was om de macht van de adel te breken. De bourgeoisie
maakte een alliantie met de derde stand, de witten, om de adel te verdrijven,
maar de bourgeoisie stal de Franse Revolutie. De witten moesten nog tot 1848
door strijden en kregen pas in dat jaar algemeen mannen kiesrecht. De
revolutionaire regeringen erfden de openbare kunstcollecties met bruine en
zwarte portretten van de oude machtshebbers. Om terugval en opeisen van macht
te voorkomen beweerden zij dat de verf donker was geworden, en moesten alle
portretten gerestaureerd worden. Daarom werd alle Europese kunst en
geschiedenis na 1848 tot 1969 met beige verf gewit. Dat is nog steeds goed
zichtbaar en bekend bij de kleine groep restaurateurs. Hoewel Jane Austen (1775-1817)
slechts over bruine en zwarte elite personages schrijft, wordt dat genegeerd
door deskundigen en wil men voorkomen dat ik daarop aandacht vestig. Wij worden
al 165 jaar bedrogen, en staatsracisme zorgt ervoor dat het bedrog met de
vervalste portretten door gaat zodat er ten onrechte sprake is van witte
suprematie, terwijl alle geschiedenis over de bruine en zwarte mensen gaat.
Witten zijn vanaf 1848 gelijkwaardig aan Zwarten maar onze musea koesteren nog
steeds deze vervalsing van de geschiedenis en vijandschap tegen de huidige
Zwarten.
Rembrandt's gewitte portretten met klassieke Afrikaanse gelaatstrekken. Deze gelaatstrekken gaan doorgaans samen met een bruine of zwarte huid.
Maurits Huygens wordt ten onrechte niet getoond in het Huygensmuseum te Voorburg of de huidige Huygens expositie in de Groete Kerk in Den Haag. Hoewel men ontkent dat het hier om Zwarten gaat, weet men wel feilloos stukken als deze te herkennen om ze te kunnen verbergen. Dit is geschiedvervalsing.
De moeder van Rembrandt. Ze was een nicht van de moeder van Maria Jacoba van Goor,
de oma van Belle van Zuylen
Twee Moren. Moren waren heraldische symbolen voor blauw bloed en hoge adel.
De Staalmeesters
zelfportret
zelfportret
zelfportret
zelfportret
zelfportret
Twee Moren
Maurits Huygens
Geen opmerkingen:
Een reactie posten